نگاهی به نسخه طلایی فروشگاه ساز ویرچو

نسخه طلایی فروشگاه ساز ویرچو

چند وقت پیش نسخه طلایی سیستم فروشگاه ساز ویرچو پس از ماه ها انتظار رونمایی شد. این نسخه حاصل نزدیک به 18 ماه تلاش تیم فنی ویرچو در قالب 3000 نفرساعت کار فنی و برنامه نویسی می باشد. برآورد اولیه، کاری حدود 2000 نفرساعت بود که در مسیر توسعه سیستم بنا به نیاز ایجاد شده، تغییراتی در پلن اولیه اعمال گردید تا نسخه نهایی بتواند امکانات بهتر و کامل‌تری ارایه کند. در این نوشته قصد داریم از نظر امکانات و بعد فنی، نگاهی دقیق‌تر به نسخه طلایی ویرچو داشته باشیم و با قابلیت‌ها این نسخه بیشتر آشنا شویم.


تفکیک لایه نمایش و منطق

فریم ورک اختصاصی فروشگاه ساز ویرچو

به منظور تفکیک لایه نمایش و منطق در فروشگاه، هسته ویرچو به طور کامل بازنویسی شده است. بدین منظور فریم ورک اختصاصی ویرچو براساس معماری MVC طراحی و پیاده سازی شده که نگرش اصلی در طراحی این فریم ورک حفظ بهینگی و سرعت سیستم بوده است. یکی از مهمترین مشکلات موجود در فریم ورک‌های رایج PHP نظیر Laravel افزایش سربار و کاهش سرعت پردازش و نمایش صفحات می باشد که سعی کرده‌ایم در فریم ورک ویرچو با حذف موارد غیرضروری و استفاده از الگوریتم‌های بهینه، پردازش صفحات با سرعت ایده‌آلی انجام شود.

مهمترین هدف از طراحی فریم ورک جدید، جدا شدن کامل لایه نمایش (قالب وب سایت) از منطق پشت سیستم می باشد، بدین ترتیب در طراحی قالب فروشگاه انعطاف پذیری مثال زدنی بدست آمده است که می توان قالب‌های بسیار متنوع و متفاوتی را برای فروشگاه طراحی و پیاده سازی نمود. برای پردازش لایه نمایش از Template Engine قدرتمند و قدیمی Smarty بهره گرفته شده که با در اختیار قرار دادن امکانات عالی و سرعت پردازش بالا توانایی طراحی بهترین قالب‌ها را مهیا می‌نماید.

جدا از نکات فنی اشاره شده فوق، به طور خلاصه می توان گفت که در نسخه طلایی می‌توانید انتظار قالب‌های بسیار شیک و متنوعی را داشته باشید که این سیستم در نهایت بهینگی طراحی شده تا سرعت نمایش صفحات سایت کاهش پیدا نکرده و کاربر نهایی تجربه لذت بخشی از گشت و گذار برروی فروشگاه اینترنتی و خرید از آن را داشته باشد.


قالب های واکنش گرا

قالب واکنش‌گرای فروشگاهی

به لطف سیستم قالب جدید ویرچو، به هنگام پیاده سازی قالب برای فروشگاه می توان از Front-end Framework دلخواه استفاده نمود. به صورت پیش فرض انتخاب ویرچو فریم ورک محبوب Bootstrap می‌باشد که برروی GitHub جزو محبوب‌ترین پروژه‌ها بوده و کسب و کارهای بسیار زیادی برای طراحی و پیاده سازی قالب وب سایت شان از این فریم ورک استفاده کرده‌اند.

Bootstrap چهارچوب مشخصی برای طراحی قالب وب سایت در اختیار قرار می‌دهد که علاوه بر واکنش گرا (Responsive) بودن، کدنویسی قالب را برای برنامه نویس راحت‌تر و استانداردتر می‌کند. کاربر نهایی احتمالا متوجه استفاده از فریم ورک Bootstrap یا ابزارهای مشابه برروی وب سایت نشود ولی تمامی این تکنولوژی‌ها نهایتا سبب می‌گردد که تجربه کاربر در استفاده از وب سایت دستخوش تغییر شود. از اینرو اگر از ابزار مناسبی برای طراحی فروشگاه اینترنتی استفاده شده باشد، حاصل کار ارایه یک وب سایت کاربرپسند به مشتری نهایی خواهد بود که در نهایت سبب افزایش فروش برروی فروشگاه اینترنتی می‌شود. از این جهت تیم فنی ویرچو در تمامی مراحل طراحی و کدنویسی نسخه جدید وسواس خاصی داشته‌اند که بهترین ابزار را برای رسیدن به یک سیستم قدرتمند و انعطاف پذیر انتخاب کرده باشند. در تک تک انتخاب‌های انجام شده چندین مورد از بهترین ابزارها بررسی شده و نهایتا ابزاری انتخاب شده است که بیشترین امکانات را در کنار بهترین عملکرد فراهم کرده باشد. از اینرو اگر برایتان سوالی ایجاد شده باشد که چرا Bootstrap انتخاب شده و فرضا Foundation یا ابزارهای مشابه انتخاب نشده است؟ دلیل این انتخاب ها بررسی دقیق و موشکافانه تیم ویرچو بوده که بهترین ابزار را با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف نظیر بهینگی، امکانات، سرعت، مستندات و انعطاف پذیری از میان دهها گزینه موجود انتخاب کنند.

قالب‌های نسخه طلایی ویرچو به صورت کاملا سازگار با دستگاه‌های مختلف نظیر موبایل، تبلت و لپ تاپ می‌باشند تا کاربری که وارد سایت می‌شود بدون در نظر گرفتن اینکه از چه دستگاهی استفاده می‌کند قادر باشد براحتی مابین صفحات فروشگاه حرکت کرده، محصول موردنظرش را بررسی نموده و خرید نماید. در زمان نگارش این مقاله براساس آمارهای جهانی نزدیک به 50٪ کاربران از موبایل و تبلیت برای گشت و گذار روی اینترنت استفاده می کند و به طور خلاصه اگر وب سایت شما به صورت واکنش گرا و سازگار با دستگاه‌های لمسی طراحی نشده باشد، شما نزدیک به 50٪ از پتانسیل مشتریان خودتان را از دست خواهید داد، هدفی که در نسخه طلایی ویرچو از همان ابتدا اصلی‌ترین هدف تیم فنی بوده و نهایتا حاصل شده است.


ساختار مناسب موتورهای جستجوگر

سئو وب سایت فروشگاهی

یکی دیگر از اهداف تیم فنی در نسخه جدید، بدست آوردن سیستمی با حداکثر بهینگی برای موتورهای جستجوگر بوده است. به طور کلی موتورهای جستجوگر بخش مهمی از کاربران را به سمت فروشگاه اینترنتی شما هدایت خواهند کرد و اگر وب سایت شما برای موتورهای جستجوگر بهینه نشده باشد این شانس بزرگ برای بدست آوردن مشتریان جدید را از دست خواهید داد و عرصه رقابت برای فروشگاه شما در بین هزاران فروشگاه اینترنتی رقیب بسیار تنگ خواهد شد. در نسخه طلایی ویرچو سعی شده است فاکتورهای مهم سئو در طراحی و کدنویسی سیستم رعایت شود، هرچند هیچ وب سایتی نمی‌تواند ادعا کند که تمامی فاکتورهای سئو را در نظر گرفته ولی فاکتورهای بسیار مهمی وجود دارد که رعایت نکردن آنها ضربه بزرگی به سئو وب سایت وارد خواهد کرد.

در نسخه جدید، فاکتورهای کلیدی سئو از جمله بهینگی آدرس‌های صفحات (URL ها)، سازگاری کامل با موبایل (mobile-first design)، ایجاد عنوان و شرح متفاوت برای صفحات، تولید لینک‌های داخلی بهینه، سریع بودن پردازش و نمایش صفحات، تولید نقشه سایت و اتصال به شبکه‌های اجتماعی رعایت شده است. با قرار دادن محتوای مناسب و بهینه در داخل فروشگاه و بدست آوردن لینک‌های قوی از سایر وب سایت‌ها می‌توانید انتظار داشته باشید که در صدر نتایج موتورهای جستجوگر قرار بگیرید.


فیلترینگ پیشرفته محصولات

فیلترینگ پیشرفته محصولات فروشگاه

قابلیت جستجوی پیشرفته یا فیلترینگ لیست محصولات در فروشگاه‌هایی که دارای تنوع محصولی زیاد هستند مانند فروشگاه کالاهای دیجیتال یا فروشگاه پوشاک یک قابلیت کلیدی به حساب می‌آید. بدون داشتن این قابلیت بررسی تک تک محصولات و انتخاب محصول ایده‌آل برای مشتری بسیار زجرآور خواهد بود. مشتری بایستی وارد صفحه هر محصول شده و مشخصات آن محصول را بررسی کند تا ببیند آیا همان محصولی است که نیاز دارد و تصور کنید اگر گزینه‌های قابل انتخاب مشتری بیش از صدها قلم کالا باشد چقدر زمانبر و سخت خواهد بود. در حالیکه به کمک قابلیت فیلترینگ پیشرفته، مشتری با ورود به لیست محصول می‌تواند نیازهای خودش را مشخص کند تا لیست محصولات فروشگاه براساس نیازهای مدنظر مشتری فیلتر شدن و فقط گزینه‌های از بین محصولات به مشتری نشان دادن شود که مطابق با خواسته‌هایش باشد. همانطور که اشاره شد در فروشگاه کالاهای دیجیتال این قابلیت چراغ راهنمای مشتری خواهد شد، مشتری مشخص می‌کند که دنبال یک موبایل با قابلیت لمسی، حافظه 2 گیگابایت، سیستم عامل اندروید و بازه قیمتی 2 الی 3 میلیون تومان می‌گردد و سیستم فروشگاه محصولات پیشنهادی را پیدا کرده و در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

این قابلیت در نسخه طلایی در دسترس مدیر فروشگاه قرار داده شده تا در بخش مدیریت مشخصه‌های هر محصول به صورت مجزا تعیین کند و در داخل فروشگاه مشتری قادر باشد با مشخصات تعیین شده جستجوی دقیق در بین محصولات انجام داده و محصول موردنظر را به راحتی انتخاب نماید. همچنین قابلیت مرتب سازی لیست محصولات براساس قیمت، نام، تاریخ ارایه، میزان فروش و میزان بازدید نیز در نظر گرفته شده تا مشتری بتواند اعماق دیتابیس فروشگاه را برای پیدا کردن محصول دلخواهش کاوش کند.


آپلود ویدیو برای محصولات

پخش ویدیوی محصولات

در نسخه طلایی برای معرفی یک محصول امکان آپلود ویدیو در نظر گرفته شده است و مدیر فروشگاه می‌تواند در کنار تصاویری که برای هر محصول آپلود می‌کند فایل ویدیویی محصول را در فرمت‌های mp4 یا webm بارگذاری نماید تا مشتری در بررسی محصول موردنظر قادر باشد ویدیو مربوطه را پخش کند. فرمت‌های انتخاب شده برای فایل‌های ویدیویی براساس استانداردهای html5 می باشد تا سازگاری حداکثری با مرورگرهایی نظیر فایرفاکس، گوگل کروم و اینترنت اکسپلورر وجود داشته باشد.


خصوصیات متنوع هر محصول

انتخاب تنوع محصولات

قابلیت تعریف خصوصیات برای هر محصول در نسخه نقره‌ای نیز وجود داشت که مدیر فروشگاه می‌توانست گزینه‌هایی را در صفحه محصول جهت انتخاب تنوع‌های موجود در اختیار مشتری قرار بدهد. در نسخه طلایی این بخش گسترش پیدا کرده و ایجاد انتخاب در صفحه محصول در حالت‌های لیست کشویی، دکمه رادیویی، انتخاب رنگ یا انتخاب الگو در نظر گرفته شده است. مدیر فروشگاه می‌تواند مشخص کند که انتخاب خصوصیت توسط مشتری در چه قالبی نمایش داده شود تا مشتری بتواند تجربه خرید راحت‌تری داشته باشد. برای مواردی که مشتری باید رنگ انتخاب کند گزینه انتخاب رنگ ایده آل خواهد بود و از نظر بصری کار را برای مشتری راحت‌تر می‌کند، اگر قرار است تعداد گزینه‌ها قابل انتخاب زیاد باشد استفاده از حالت لیست کشویی پیشنهاد می‌شود و اگر تعداد گزینه‌ها محدود است استفاده از دکمه رادیویی زیباتر خواهد بود. حالت انتخاب الگو مشابه انتخاب رنگ می‌باشد با این تفاوت که در عوض مشخص کردن رنگ، می‌توان تصویری را به صورت الگو مشخص کرد تا در کنار گزینه قابل انتخاب به مشتری نمایش داده شود مثلا اگر رنگ لباس به صورت الگوی خاصی است و یک رنگ یکسان نیست می‌توان الگوی موردنظر را در قابل یک تصویر کوچک به مشتری نشان داد تا انتخاب کند.

همچنین در بخش مدیریت فروشگاه کار را برای مدیر فروشگاه راحت‌تر شده است، در نسخه قبلی افرادی که از امکان خصوصیات برای محصولات استفاده کرده بودند اعلام نارضایتی در پیچیدگی این بخش و کاربرپسند نبودن آن داشتند که با نظر گرفتن نظرات دریافتی از کاربران بخش مدیریت خصوصیات در نسخه جدید بازطراحی و بهینه شده است تا مدیر فروشگاه بتواند با صرف زمان کمتری خصوصیت‌های دلخواه را برای هر محصول مشخص نماید.


ثبت نام دو مرحله‌ای مشتریان

ثبت نام آسان در فروشگاه

بخش ثبت نام فروشگاه از جمله بخش‌هایی بود که مدیران فروشگاه در نسخه نقره‌ای خواستار تغییر این بخش و ساده‌تر شدن فرآیند ثبت نام در فروشگاه شده بودند. حال در نسخه طلایی، ثبت نام در فروشگاه دارای روند ساده‌ای شده است، مشتری می‌تواند با وارد کردن مشخصات حداقلی حساب کاربری خودش را ایجاد کند و سپس در اولین خرید از فروشگاه مشخصات تکمیلی نظیر آدرس، کدپستی، شماره موبایل و ... را وارد نماید. بدین ترتیب هیچ مشتری فقط بدلیل اینکه صفحه ثبت نام سایت پیچیده و حوصله‌بر است از دست نخواهد رفت و با ایجاد فرآیند مرحله‌ای و دریافت اطلاعات مشتری در دو مرحله، ثبت نام ساده‌ای برای مشتریان در نظر گرفته شده است.

همچنین در بخش مدیریت قابلیت تنظیم فیلدهای ثبت نامی مشتری وجود دارد و مدیر فروشگاه می‌تواند مشخص نماید در مرحله نخست ثبت نام و مرحله تکمیل پروفایل چه مشخصاتی از مشتری دریافت شود و کدام موارد حالت ضرورت داشته و کدام موارد اختیاری باشد. همه این تنظیمات و تنظیمات بیشتر در اختیار مدیر فروشگاه می‌باشد تا به راحتی فرآیند ثبت نام فروشگاه را طراحی نماید.


مراحل خرید بهینه شده و مدرن

خرید سریع و آسان از فروشگاه

فرآیند خرید از فروشگاه و ثبت سفارش در نسخه طلایی بسیار بهینه و کاربرپسند است. اگر از کاربران نسخه قدیمی باشد ناخودآگاه به یاد چهار مرحله موجود در فرآیند خرید خواهید افتاد که مشتری بایستی سبد خریدش را تکمیل می‌کرد، روش حمل و نقل را انتخاب می‌کرد، روش پرداخت را برمی‌گزید و نهایتا سفارش را با فشردن دکمه تایید نهایی ثبت می‌نمود. در نسخه جدید این فرآیند همچنان وجود دارد ولی تفاوت بسیار بزرگ آن با نسخه قدیمی، کاربرپسندتر شدن مراحل و انجام تمامی مراحل در یک صفحه و به کمک تکنولوژی Ajax می‌باشد. دیگر نیازی نیست که مشتری با هر کلیک منتظر نمایش صفحه جدید و انتخاب گزینه‌ها باشد. تمامی مراحل در یک صفحه انجام می‌شود و با هر کلیک مشتری صفحه نسبت به انتخاب انجام شده واکنش نشان داده و گزینه‌های جدید را در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. در این بازطراحی با وجود اینکه سازگاری با نسخه قدیمی حفظ شده و تمامی اطلاعات موردنیاز از مشتری اخذ می‌شود ولی مشتری با یک فرآیند خرید روان و سریع روبرو است.

البته مراحل خرید در تنظیمات فروشگاه قابل تغییر است و مدیر می‌تواند گزینه‌های موجود در فرآیند خرید نظیر روش‌های ارسال و روش‌های پرداخت را به دلخواه تغییر دهد و یا حتی در صورت لزوم بخشی از مراحل را غیرفعال کند تا روند خرید کوتاه‌تر گردد.


درگاه های پرداخت متنوع

اتصال فروشگاه به شاپرک

ویرچو از نظر تنوع درگاه‌های پرداخت کامل‌ترین سیستم فروشگاه ساز اینترنتی می‌باشد. تقریبا برای تمامی شرکت‌های دارای مجوز ازشاپرک ( بانک مرکزی) ماژول اتصال به درگاه اینترنتی تهیه شده است که از بخش مدیریت قابل تنظیم و فعالسازی می باشد. لیست شرکت‌های PSP قابل انتخاب در ویرچو جهت اتصال به درگاه اینترنتی به شرح زیر می باشد:

  • شرکت آسان پرداخت پرشین
  • شرکت به پرداخت ملت
  • شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد
  • شرکت پرداخت الکترونیک سامان
  • شرکت پرداخت نوین آرین (وابسته به بانک اقتصاد نوین)
  • شرکت تجارت الکترونیک پارسیان
  • شرکت پرداخت الکترونیک سداد (وابسته به بانک ملی)
  • شرکت سایان کارت
  • شرکت فن آوا کارت
  • شرکت کارت اعتباری ایران کیش
  • شرکت پرداخت الکترونیک سپهر

مدیر فروشگاه می‌تواند با مراجعه به وب سایت شرکت PSP یا مراجعه حضوری به شعبه بانک دلخواهش نسبت به عقد قرارداد و اتصال فروشگاه به درگاه اینترنتی اقدام کند. تمامی درگاه‌ها متصل به شبکه شتاب بوده و کارت‌های صادر شده از تمامی بانک‌ها قابل استفاده برروی هر درگاه اینترنتی می‌باشد و تفاوتی نمی‌کند که شما کدام شرکت را به عنوان سرویس دهنده درگاه اینترنتی فروشگاه تان انتخاب می‌کنید.

علاوه بر امکان اتصال مستقیم به درگاه اینترنتی بانک‌ها، در ویرچو ماژول درگاه واسط زرین پال نیز وجود دارد و در صورتی که مایل به استفاده از درگاه زرین پال به عنوان عامل پرداخت فروشگاه‌تان باشید، می‌توانید به راحتی درگاه زرین پال را فعال نموده و استفاده کنید.


پرداخت آنلاین وجه بدون ثبت سفارش

پرداخت مستقیم به حساب فروشگاه

قابلیت مفید دیگری در نسخه طلایی، بخش پرداخت آنلاین وجه توسط مشتری بدون نیاز به ثبت سفارش می باشد. در صورتی که نیاز دارید مشتری مبلغی را از طریق درگاه اینترنتی به حساب فروشگاه واریز کند (به عنوان مثال این مبلغ می‌تواند تسویه بدهی مشتری یا اضافه واریز بابت سفارش قبلی یا هر پرداختی دیگری با مبلغ مشخص باشد) با مراجعه مشتری به صفحه پرداخت آنلاین و وارد کردن حداقل اطلاعات شامل نام و مبلغ واریزی، اتصال به درگاه اینترنتی فروشگاه انجام شده و مشتری قادر به پرداخت وجه با کارت بانکی خودش خواهد بود. مبالغ واریز شده از این بخش در مدیریت به صورت تفکیک شده از سایر سفارشات قابل مشاهده خواهد بود.


مقالات و اخبار

اخبار و مقالات فروشگاه

به جهت اینکه ایجاد محتوای مفید در وب سایت از نظر بازخورد مشتریان و سئو فروشگاه بسیار کارساز خواهد بود، بخش مجزایی به عنوان مقالات در نسخه جدید ارایه شده است. در این بخش همانند یک سیستم وبلاگ امکان درج مقالات و محتوای متنی وجود دارد و مقالات درج شده کاملا هماهنگ با سایر بخش‌های وب سایت و در ارتباط با محصولات فروشگاه نمایش داده می‌شوند. ممکن است نیاز داشته باشید که در کنار وب سایت فروشگاهی‌تان بخش مجزایی به عنوان وبلاگ یا بخش خبری راه‌اندازی کنید که در ویرچو براساس همین نیاز بخش مقالات و اخبار در نظر گرفته شده است.


گزارش گیری پیشرفته از فروشگاه

گزارشگیری پیشرفته از فروشگاه

بخش گزارشات در نسخه نقره‌ای بسیار محدود بود که این ضعف در نسخه طلایی با ارایه گزارشات گسترده‌تر پوشش داده شده است. در نسخه جدید علاوه براینکه امکان گزارش گیری از میزان بازدید و فروش محصولات را در اختیار دارید، گزارش پیشرفته‌ای برای سفارشات اضافه شده است. گزارش گیری از میزان ثبت نام و خرید مشتریان در دو گزارش مجزا وجود دارد که براساس نیاز می‌توان از این گزارشات جهت تعیین اهداف فروش در فروشگاه اینترنتی‌تان بهره ببرید.

یکی از ابزارهای مهم در اختیار مدیر فروشگاه، مشاهده آمار بازدید سایت می‌باشد که معمولا تمامی مدیران مایل هستند از این طریق میزان ورود مشتریان به وب سایت و عملکرد فروشگاه‌شان را بسنجند. بخش آمار بازدید ویرچو با اتصال به سرویس Google Analytics کار می‌کند که بدین منظور ابتدا بایستی تنظیمات اتصال به حساب گوگل انجام شود تا تمامی اطلاعات مربوط به بازدید وب سایت در حساب گوگل جمع آوری شده و در قالب آمارهای بسیار پیشرفته نمایش یابد. سرویس آمار گوگل کامل‌ترین و قدرتمندترین سرویس آمارگیری تحت وب می‌باشد که بیش از 60٪ وب سایت‌های موجود در اینترنت از این سرویس جهت آمارگیری استفاده می‌کنند.


بروزرسانی لیستی محصولات

بروزرسانی سریع محصولات

در صورتی که فروشگاه شما دارای تعداد زیادی محصول باشد بروزرسانی قیمت و موجودی این محصولات به صورت روزانه و حتی هفتگی بسیار طاقت‌فرسا به نظر خواهد رسید. در نسخه نقره‌ای ویرچو قابلیت بروزرسانی اطلاعات محصولات از طریق فایل اکسل ارایه شده بود که همچنان در این نسخه نیز وجود دارد ولی کار کردن با نرم‌افزار اکسل دارای محدودیت‌ها و سختی‌های خاصی می‌باشد که در عمل مشکلاتی را ایجاد می‌کند. در نسخه جدید امکان مهمی در بخش مدیریت با عنوان لیست قیمت محصولات اضافه شده است که مدیر فروشگاه از طریق این بخش می‌تواند همانند یک صفحه گسترده اکسل لیست محصولات را مشاهده کرده، قیمت، موجودی و وضعیت لیست را تغییر داده و نهایتا با یک کلیک تمامی تغییرات را در فروشگاه ذخیره نماید. قابلیت تغییر جمعی قیمت‌ها مثلا افزایش یا کاهش 10 درصدی تمامی قیمت‌ها نیز در نظر گرفته شده است که کار مدیر فروشگاه را بسیار ساده می‌کند و شاید تغییری لیست قیمتی که ساعت‌ها نیاز به صرف زمان بوده در چند دقیقه قابل انجام باشد.


و امکانات بیشتر...

موارد اشاره شده تنها بخشی از امکانات و قابلیت‌های فروشگاه ساز ویرچو می‌باشد و ده‌ها امکان کاربردی دیگر نیز در این نسخه گنجانده شده که بدلیل اجتناب از طولانی شدن این مقاله اشاره‌ای به این دسته امکانات نشد. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با امکانات نسخه طلایی دموی بخش مدیریت و همچنین دموی قالب‌های نسخه طلایی را حتما مشاهده کنید. همچنین لیست گسترده‌تری از تغییرات نسخه طلایی در این صفحه قابل مطالعه است.

کاری که تیم فنی ویرچو 2 سال پیش آغاز کرد و با وجود تمامی مشکلات و محدودیت‌های ایجاد شده پس از 1.5 سال تلاش به پایان رساند مسلما در قالب یک مقاله 3000 کلمه‌ای قابل توصیف با جزییات کامل نخواهد بود. ممکن است همین حالا از خواندن این مقاله طولانی احساس خستگی کرده باشید ولی تصور کنید که چطور تیم ویرچو در طول این مدت با صرف تمام انرژی و انگیزه درونی‌شان سعی در ایجاد محصولی متمایز و بومی داشته است و هم اکنون ویرچو نسخه طلایی را با تمام عشق تقدیم به کاربرانی می‌کند که بیش از ده سال در کنارشان بوده‌اند.